Ma`rifat-e Adyan, Volume 14, Issue 2, No 54, Year 2024 , Pages 77-88

    Investigating the Status of Self-Knowledge in Catherine Siena’s Thought

    نوع مقاله: 
    پژوهشی
    Writers:
    ✍️ Bahareh Zamiri / Master of Religions and Mysticism, Al-Zahra University, Tehran / baharehzamiri@yahoo.com
    Nori Sadat Shahangiyan / Assistant Professor of Department of Religions and Mysticism, Al-Zahra University, Tehran / n.s.shahangian@alzahra.ac.ir
    Abstract: 
    The importance and necessity of self-knowledge has been emphasized by all saints and scholars of the great traditions. Catherine Siena, a mystic of the 14th century AD and one of the prominent characters of the history of the Church, who had a great impact on the Italian literature and the Catholic Church, has discussed this important issue as well. The questions discussed in this article are as follows: What is the necessity of achieving self-knowledge? How should one get to this point? What are the obstacles on the way to self-knowledge? And what are the results of self-knowledge? Catherine, in fact, based her theology on self-knowledge. She believes self-knowledge leads to knowledge of God, to complete love for God, and the disappearance of human ignorance and human awakening. One of the ways to achieve self-knowledge is to be favored by God and to be satisfied with God's will and to harmonize one's will with God's will. Another way to reach self-knowledge is to be humble and pray and keep vigil. One of the obstacles to self-knowledge, in Catherine's opinion, is self-love and pride, which are the source of all illnesses. Some of the results of self-knowledge are as follows: understanding the need for God and considering oneself as nothing, hating our sins and mistakes and recognizing the goodness and kindness of God, knowing God, loving God, loving our neighbor, and finally – its best result - unity and connection to God.
    چکیده و کلیدواژه فارسی (Persian)
    Title :بررسی مقام معرفت نفس در اندیشه‌ی کاترین سینایی
    Abstract: 
    اهمیت و ضرورت معرفت نفس مورد تأکید هریک از قدیسان و عالمان سنت های بزرگ بوده است. در این میان، کاترین سینایی، عارف قرن چهاردهم میلادی و از شخصیت های برجسته در تاریخ کلیسا، که تأثیر زیادی بر ادبیات ایتالیایی و کلیسای کاتولیک گذاشت نیز به این موضوع مهم پرداخته است. پرسش هایی که در این مقاله به آنها پرداخته می شود، از این قرار است: ضرورت دستیابی به معرفت نفس چیست؟ راه های رسیدن به آن کدام است؟ چه موانعی بر سر راه معرفت نفس وجود دارد؟ و پیامد و نتایج حاصله از معرفت نفس چیست؟ درواقع کاترین پایة الهیات خود را بر معرفت نفس بنا نهاد. به نظر او، معرفت نفس موجب معرفت به خداوند، کامل کردن عشق به پروردگار و از بین رفتن جهل و بیداری آدمی می شود. ازجمله راه های رسیدن به معرفت نفس، مورد لطف خداوند قرار گرفتن است و اینکه فرد، راضی به رضای الهی باشد و ارادة خود را با ارادة الهی هماهنگ کند. از دیگر راه های رسیدن به معرفت نفس، متواضع بودن و دعا و شب زنده داری است. از موانع معرفت نفس در نظر کاترین، حب نفس و غرور است که به نظر او، منشأ تمام بیماری هاست. از نتایج و ثمرات معرفت نفس، درک نیازمندی به خداوند و هیچ انگاشتن خود، نفرت از گناهان و خطاهای خود و شناخت نیکی و مهربانی خداوند، شناخت خداوند، عشق به خداوند، عشق به همسایه و در نهایت، والاترین ثمرة آن، اتحاد و اتصال به خداوند است.
    • هکسلي، آلدوس، 1387، «معرفت نفس»، ترجمة مصطفي ملکيان، هفت آسمان، ش 2، ص 210-214.
    • Catherine of Siena, 1907, The dialogue of the seraphic virgin Catherine of Siena, translator Algar Thorold, London, Dryden house.
    • D. Scudder, Vida, 1927, Saint Catherine of Siena as seen in her letters, London, J. M. Dent and sons LTD.
    • Buckler, H. Reginald, 1889, The perfection of man by charity; a spiritual treatise, New York, Catholic Publication Society co.
    • Huxley, Aldous, 1947, The perennial philosophy, Oxford, Toronto, University Press.
    • Jorgensen, Johannes, 2012, Saint Catherine of Siena, translated by Ingeborg Lund, New York, Longmans, Green and Co.
    • O’Driscoll, Mary, 2008, Catherine of Siena; passion for the truth, compassion for humanity, New York, New City Press, Hyde park.
    • Slater, Jennifer, 2011, A theological anthropology of self-realization; the humanization of women and consecrated life, London, author house.
    • Reichardt, Mary, 2001, Catholic Women Writers; A bio-Bibliographical sourcebook, London, Greenwood Press.
    • Stevens, R. Paul, 2012, work matters lessons from scripture, UK, Cambridge, Wm. B. Eerdmans Publishing Co.
    • Stimpson Chapman, 2021, Emily, Letters to myself from the edn of the world, USA, Emmaus Road Publishing.
    • Thorold, Algar, 1896, The dialogue of the seraphic virgin Catherine of Siena, 1370, Translated from the original Italian, London, Kegan Paul, Trench, Trubner and co, Paternoster house, charing cross road.
    Cite this article: RIS Mendeley BibTeX APA MLA HARVARD VANCOUVER

    APA | MLA | HARVARD | VANCOUVER

    Zamiri, Bahareh, Shahangiyan , Nori Sadat.(2024) Investigating the Status of Self-Knowledge in Catherine Siena’s Thought. Ma`rifat-e Adyan, 14(2), 77-88

    APA | MLA | HARVARD | VANCOUVER

    Bahareh Zamiri; Nori Sadat Shahangiyan ."Investigating the Status of Self-Knowledge in Catherine Siena’s Thought". Ma`rifat-e Adyan, 14, 2, 2024, 77-88

    APA | MLA | HARVARD | VANCOUVER

    Zamiri, B, Shahangiyan , N.(2024) 'Investigating the Status of Self-Knowledge in Catherine Siena’s Thought', Ma`rifat-e Adyan, 14(2), pp. 77-88

    APA | MLA | HARVARD | VANCOUVER

    Zamiri, B, Shahangiyan , N. Investigating the Status of Self-Knowledge in Catherine Siena’s Thought. Ma`rifat-e Adyan, 2024; 14(2): 77-88