Ma`rifat-e Adyan, Volume 9, Issue 4, No 36, Year 2025 , Pages 79-92

    The Role of Art and the Status of the Artist in Augustine's City of God

    Article Type: 
    Research
    Writers:
    Ali Razizadeh / Ph.D. in Wisdom of Religious Arts, Urd. Uni / ali.razizadeh@iribu.ac.ir
    Abstract: 
    Augustine is the first Christian thinker that paid a special attention to art and beauty and developed a comprehensive system in this area, which later had a tremendous effect on the post-scholarly thinkers, especially in the middle Ages. The attitude of Augustine towards art and beauty, along with his complete loyalty to Christian teachings, which has fully crystallized in the God's City by dividing man into the inhabitants of heaven and earth, has created a question that, what is the status of the artist in the City of God. Using an analytical-documentary method and concerning Augustine's deep belief in the Christian doctrines, this paper studies his attitude towards beauty and tries to explain his point of view towards types of arts to know the status of the artist in the intellectual system of the City of God.
    چکیده و کلیدواژه فارسی (Persian)
    Title :نقش هنر و جایگاه هنرمند در شهر خدای آگوستین
    Abstract: 
    آگوستین، نخستین متفکر سنت مسیحی است که توجه ویژه ای به هنر و زیبایی نشان داد و اقدام به تدوین نظامی جامع در این حوزه کرد که بعدها تأثیر شگرفی بر اندیشمندان پس از خود، به ویژه در قرون وسطی گذاشت. اهتمام ویژۀ او به هنر و زیبایی، در کنار وفاداری کامل او به آموزه های مسیحی، که نمود کامل آن در کتاب شهر خدا و دفاع از کیان مسیحیت و تقسیم انسان ها براساس باورهایشان، به حضور در شهر خدا و شهر زمین تبلور یافت، این مسئله را پیش روی محقق قرار می دهد که آگوستین چه جایگاهی برای هنرمند در کتاب شهر خدای خود داشت. بدین منظور، این پژوهش با رویکرد تحلیلی و بررسی اسنادی، ضمن توجه به باور عمیق آگوستین به آموزه های مسیحی، به بررسی اندیشه های او دربارۀ زیبایی پرداخته و تلاش می کند دیدگاه او نسبت به انواع هنرها را تبیین کند و بر اساس تلقی آگوستین از انواع هنرها، جایگاه هنرمند در نظام فکری ارائه شده در کتاب شهر خدا معرفی می گردد.
    References: 
    • آگوستین قدیس، 1380، اعترافات، ترجمه: سایه میثمی، ویراستۀ مصطفی ملکیان، تهران، دفتر پژوهش و نشر سهروردی.
    • ـــــ ، 1392، شهر خدا، ترجمه: حسین توفیقی، چ دوم، قم، انتشارات دانشگاه ادیان و مذاهب.
    • پورسینا، زهرا، 1385، تأثیر گناه بر معرفت با تکیه بر آرای آگوستین قدیس، قم، پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی.
    • جوث، ماریان، 1387، «زیبایی مستور یا آشکار: نقش تخیل در زیبایی‌شناسی آگوستین»، ترجمه: ابوالفضل مسلمی، زیباشناخت، ش19، ص133-147.
    • چمانی، عبدالرسول، 1387، «ماهیت دیالکتیک آثار هنری در آراء سنت آگوستین»، باغ نظر، ش10، ص17-28.
    • زروانی، مجتبی، 1379، «معرفت‌شناسی قدیس آگوستینوس»، مقالات و بررسی‌ها، ش68، ص281-290.
    • Beardsley, M. C., 1966, Aesthetics from Classical Greece to the Present: A Short History, Tuscaloosa: The University of Alabama Press.
    • Cary, P., 2008, Inner Grace: Augustine in the Traditions of Plato and Paul, New York: Oxford University Press.
    • Chadwick, H., 2009, Augustine of Hippo: A Life, New York: Oxford University Press.
    • Herdt, J., 2012, “The Theater of the Virtues: Augustine’s Critique of Pagan Mimesis”, Augustine’s City of God: A Critical Guide, Edited by James Wetzel, Cambridge: Cambridge University Press. 111-129.
    • Katsushi, H., 2009, “Augustine on the Aesthetics of Ambivalence”, The Japanese Society for Aesthetics, No 13, 23-32.
    • Kuhns, R., 1998, “Augustine”, Encyclopedia of Aesthetics, Edited by Michael Kelly, Vol. 1, New York: Oxford University Press, 159-162.
    • Lim, R., 2012, “Augustine and Roman Public Spectacles”, A Companion of Augustine, Edited by Mark Vessey with the assistance of Shelley Reid, Massachusetts: Wiley-Blackwell, 138ـ150.
    • Matthews, G., 2005, Augustine, Massachusetts: Blackwell.
    • Markus, R.A., 2006, "Augustin", Encyclopedia of Philosophy, 2nd edition, First Vol, edited by Donald M. Borchert, New York: Gale/Thomson Learning, 389-401.
    • Nehamas, A., 1998, Virtues of Authenticity: Essays on Plato and Socrates, New Jersey: Princeton University Press.
    • Rahman, F., 2006, "Islamic Philosophy", Encyclopedia of Philosophy, 2nd edition, Fourth Vol, edited by Donald M. Borchert, New York: Gale/Thomson Learning, 755-760.
    • Smith, W.T., 2005, "Augustin of Hippo", Encyclopedia of Religion, 2nd edition, Fourth Vol, edited by Lindsay Jones, Gale/Thomson Learning, 624-630.
    • Tatarkiewicz, W., 1999, History of Aesthetics: Medieval Aesthetics, Edited by J. Harrell, C. Barrett and D. Petsch, Vol. 2, Bristol: Thoemmes Press.
    • Teske, R. J., 2009, Augustine of Hippo: Philosopher, Exegete, and Theologian, Wisconsin: Marquette University Press.
    • Vessey, M., 2012, “The History of the Book: Augustine’s City of God and Post-Roman Cultural Memory”, Augustine’s City of God: A Critical Guide, Edited by James Wetzel, Cambridge: Cambridge University Press, 14-32.   
    Cite this article: RIS Mendeley BibTeX APA MLA HARVARD VANCOUVER

    APA | MLA | HARVARD | VANCOUVER

    Razizadeh, Ali.(2025) The Role of Art and the Status of the Artist in Augustine's City of God. Ma`rifat-e Adyan, 9(4), 79-92

    APA | MLA | HARVARD | VANCOUVER

    Ali Razizadeh."The Role of Art and the Status of the Artist in Augustine's City of God". Ma`rifat-e Adyan, 9, 4, 2025, 79-92

    APA | MLA | HARVARD | VANCOUVER

    Razizadeh, A.(2025) 'The Role of Art and the Status of the Artist in Augustine's City of God', Ma`rifat-e Adyan, 9(4), pp. 79-92

    APA | MLA | HARVARD | VANCOUVER

    Razizadeh, A. The Role of Art and the Status of the Artist in Augustine's City of God. Ma`rifat-e Adyan, 2025; 9(4): 79-92