Ma`rifat-e Adyan, Volume 8, Issue 2, No 30, Year 2024 , Pages 75-96

    The Conflicts between the New and Traditional Views about the Bible

    نوع مقاله: 
    پژوهشی
    Writers:
    Sayed Ali Hassani Amoli / Assistant Professor at the Department of Religions, IKI / seyedAli5@Gmail.com
    Abstract: 
    The major developments that have occurred in the Christian world in the West since the Renaissance challenge various fields. For instance, the change in Christian theologians’ views about the Bible challenges the traditional view. Using a descriptive-analytical method, this paper seeks to investigate the challenges brought about by the new perspectives about the Bible. The research results indicate that the traditional view of the Bible which faces an enormous challenge is unacceptable, so that some groups such as the feminists began to think of discarding the current Bible and replacing it with a feminist version.
    چکیده و کلیدواژه فارسی (Persian)
    Title :چالش های تصویرهای جدید از کتاب مقدس با تصویر سنتی
    Abstract: 
    تحولات گسترده ای که غرب مسیحی از رنسانس تا به امروز به خود دیده است، موجب چالش های گسترده در زمینه های مختلف شده است. از جملة این تحولات، تغییر دیدگاه های متألهان مسیحی نسبت به کتاب مقدس است که چالش هایی با دیدگاه سنتی از آن ایجاد کرده است. این مقاله، با روش توصیفی ـ تحلیلی درصدد دستیابی به چالش هایی است که تصاویر جدید از کتاب مقدس، ایجاد کرده است. حاصل یافته های پژوهش حاکی از آن دارد که از جهات مختلف، دیدگاه سنتی از کتاب مقدس، به چالش کشیده شده و قابل پذیرش نمی باشد، به گونه ای که گروه هایی همچون فمینیست ها درصدد حذف کتاب مقدس فعلی و جایگزین کردن کتاب مقدس فمینیستی برآمده اند.
    • كتاب‌مقدس.
    • اسكروتن، راجر، 1382، تاريخ مختصر فلسفه جديد، ترجمة اسماعيل سعادتي خمسه، تهران، حكمت.
    • بار بور، ايان، 1362، علم و دين، ترجمة بهاءالدين خرمشاهي، تهران، مركز نشر دانشگاهي.
    • باربور، ايان، 1392، دين و علم، ترجمه پيروز فطورچي، تهران، پژوهشگاه فرهنگ و انديشه اسلامي.
    • براون، كالين، 1385، فلسفه و ايمان مسيحي، ترجمة طاطه‌وس ميكائليان، تهران، علمي و فرهنگي.
    • بولتمان، رودولف، 1385، مسيح و اساطير، ترجمة مسعود عليا، تهران، نشر مركز.
    • تيسن، هنري، بي‌تا، الهيات مسيحي، ترجمة طاطه‌وس ميكائليان، بي‌جا.
    • لين، توني، 1380، تاريخ تفكر مسيحي، روبرت آسريان، تهران، روز فرزان.
    • تعاليم كليساي كاتوليك139، 1393، ترجمه گروهي، قم، دانشگاه اديان و مذاهب.
    • جيمز، سوزان، 1382، فمينيسم، ترجمه عباس يزداني، در: فمينيسم و دانش هاي فمينيستي، قم دفتر مطالعات و تحقيقات زنان.
    • جو ويور، مري، 1381، درآمدي به مسيحيت، ترجمة حسن قنبري، قم مركز مطالعات و تحقيقات اديان و مذاهب.
    • دايرۀ المعارف كتاب مقدس، 1380، ترجمه و تأليف بهرام محمديان و ديگران، تهران، روز نو.
    • رندال، هرمن، 1376، سير تكامل عقل نوين، ترجمة ابولقاسم پاينده، تهران، علمي و فرهنگي.
    • سو مورگان، 1391، رويكردهاي فمينيستي، در راهنماي دين پژوهي، آشنايي با ده رويكرد در مطالعه اديان، ويراسته رابرت سگال، ترجمة محسن زندي و محمد حقاني فضل، قم، دانشگاه اديان و مذاهب.
    • شمس، محمد، 1379، سيرتحول كتاب مقدس، قم، بوستان كتاب.
    • كاسيان، ماري، خطاي فمينيسم، تأثير افراطي بر كليسا و فرهنگ، ترجمة بابك تيموريان، در: فمينيسم شكست افسانه آزادي زنان، تهران، معاونت فرهنگي نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه‌ها، 1388.
    • كونگ، هانس، 1384، تاريخ كليساي كاتوليك، ترجمه حسن قنبري، مركز مطالعات و تحقيقات اديان و مذاهب.
    • گرنت، رابرت م. و ديويد تريسي، 1385، تاريخچه مكاتب تفسيري و هرمنوتيكي كتاب مقدس، ترجمة ابوالفضل ساجدي، تهران، پژوهشگاه فرهنگ و انديشه اسلامي.
    • ساشوكي، مارجوري، 1382، الهيات فمينيستي، ترجمة بهرروز جندقي، در: فمينيسم و دانش‌هاي فمينيستي، قم، دفتر مطالعات و تحقيقات زنان.
    • مك‌گراث آليستر، 1385، درآمدي بر الهيات مسيحي، ترجمه عيسي ديباج، تهران, كتاب روشن.
    • مولاند، جورج، 1390، علم و رياضيت از رنسانس تا دكارت، در تاريخ فلسفه راتلج، ترجمة حسن مرتضوي، تهران، چشمه.
    • هوردرن، ويليام، 1368، راهنماي الهيات پروتستان، طاطه‌وس ميكائليان، تهران، انتشارات علمي و فرهنگي.
    • Barth, Karl, 2004, Church Dogmatics, London, T & T Clark.
    • Hauke, Manfred, 1995, God or Goddess? Feminist Theology: What is it? Where Does it Lead?, Translated by David Kipp, Ignatius, Sanfrancisco.
    • Kung, Hans, 1995, Great Christian Thinkers, Continuum New York.
    • Mckim, D. K, 1990, Neo-Orthodoxy, in: Daniel G. Reid, Dictionary of Christianity in America, Illinois: Inter-Varsity Press.
    • Press, Paulist, 1995, Feminist Theology, in The Blackwell Encyclopedia of Modern Christian Thought, Edited by Alister E. McGrath. Blackwell, Cambridge.
    • Schleiermacher, Friedrich, 1988, On Religion, Translation by Richard Crouter, Cambridge.
    • Schleiermacher, Friedrich, 1960, The Christian Faith, ed H. R. Mackintosh, D. Phil., D. D, J. S Stewart, M. A., B. D, T.& T. Clark, Edinburgh.
    • Stanley Granz, & Olson, Roger E, 1992, Twentieth- Century Theology: God and the World in Transitional Age. D. K,IVP.
    • Seban, Jean-Loup, Karl Barth, 1998, in: Edward Craig, Routledge Encyclopedia of philosophy, London, Routledge, 1998.
    Cite this article: RIS Mendeley BibTeX APA MLA HARVARD VANCOUVER

    APA | MLA | HARVARD | VANCOUVER

    Hassani Amoli , Sayed Ali.(2024) The Conflicts between the New and Traditional Views about the Bible. Ma`rifat-e Adyan, 8(2), 75-96

    APA | MLA | HARVARD | VANCOUVER

    Sayed Ali Hassani Amoli ."The Conflicts between the New and Traditional Views about the Bible". Ma`rifat-e Adyan, 8, 2, 2024, 75-96

    APA | MLA | HARVARD | VANCOUVER

    Hassani Amoli , S.(2024) 'The Conflicts between the New and Traditional Views about the Bible', Ma`rifat-e Adyan, 8(2), pp. 75-96

    APA | MLA | HARVARD | VANCOUVER

    Hassani Amoli , S. The Conflicts between the New and Traditional Views about the Bible. Ma`rifat-e Adyan, 2024; 8(2): 75-96