Ma`rifat-e Adyan, Volume 10, Issue 2, No 38, Year 2025 , Pages 61-79

    The Role of Action in the "Shari’a (Divine law) of Faith", with Emphasis on Paul's Pastoral Epistles

    Article Type: 
    Research
    Writers:
    Mohammad reza Asadi / PhD Student of Religions and Mysticism / asadi@iki.ac.ir
    Abstract: 
    On his pastoral mission to promulgate the message of the Bible, Paul, who is known as the founder of the present Christianity, sent letters to different people and groups, noting that salvation is achieved not through the practice of the divine law, But only through faith. He called his discourse "the (shari’a) divine law of faith" and introduced it as the Shari’a of Jesus. By denying the divine law and arguing that salvation is possible only through faith, will there be any difference between doing good or evil? Using the descriptive-analytical method, this paper has sought to answer this question by reviewing Paul's epistles, and has concluded that Paul intends to prevent Christians from committing evil acts through his fairly incoherent discourse on morality, and make them understand that Although action has nothing to do with salvation, a true Christian should not allow himself/herself to commit sins, since he/she has been created for important duties.
    چکیده و کلیدواژه فارسی (Persian)
    Title :نقش عمل در «شریعت ایمان» با تأکید بر رساله‌های شبانی پولس
    Abstract: 
    پولس که باید شاکله‌ی مسیحیت کنونی را ساخته و پرداخته‌ی اندیشه های او دانست، در راستای رسالت شبانی و تکلیفی که برای رساندن پیام انجیل بر خود واجب می دانست، نامه هایی را با این مضمون به افراد و گروه های مختلف نوشت که نجات، نه از راه عمل به شریعت، بلکه فقط از راه ایمان به دست می آید. او نام گفتمان خود را «شریعت ایمان» نهاد و آن را شریعت حضرت عیسی علیه السلام معرفی کرد. اکنون با انکار شریعت و انحصار حصول نجات در ایمان، آیا فرقی میان انجام عمل نیک یا بد وجود خواهد داشت یا خیر؟! این مقاله با هدف یافتن پاسخ این پرسش، با روش توصیفی تحلیلی به مطالعه‌ی دوباره‌ی نامه های پولس پرداخته و به این نتیجه رسیده است که پولس درصدد است با گفتمان نه چندان منسجم خود، از راه اخلاق، مسیحیان را از ارتکاب عمل زشت بازدارد و به آنان بفهماند که اگرچه عمل در نجات دخلی ندارد، اما یک مسیحی واقعی نباید به خود اجازه‌ی گناه بدهد؛ چون برای امور فراتری آفریده شده است.
    References: 
    • كتاب مقدس، 2002، لندن، ايلام.
    • ابن‌منظور، محمد بن مكرم، 1414ق، لسان العرب، بيروت، دار صادر.
    • باركلي، ويليام، بي‌تا، تفسير رساله به غلاطيان، ترجمه طاطه وس ويكائلييان، بي‌جا، حيات ابدي.
    • پالما، آنتوني، 1993، بررسي رساله‌هاي پولس به غلاطيان و روميان، ترجمه و تنظيم آرمان رشدي، كليساي جماعت رباني آموزشگاه كتاب‌مقدس.
    • پيترز، اف. ‌ئي.، 1384، يهوديت، مسيحيت و اسلام، ترجمه حسين توفيقي، تهران، مركز مطالعات و تحقيقات اديان و مذاهب.
    • تيسن، هنري، بي‌تا، الهيات مسيحي، ترجمه طاطه ميكائيليان، تهران، حيات ابدي.
    • خاصه‌خوان، بابك و حبيب بشيرپور، 1393، «پولس و شريعت»، پژوهشنامة اديان، ش16، ص53-75.
    • راغب اصفهاني، حسين بن محمد، 1412ق، المفردات في غريب القرآن، دمشق، الدار الشامية و بيروت، دارالعلم.
    • سالتز، آدين اشتاين، 1383، سيري در تلمود، قم، مركز مطالعات و تحقيقات اديان و مذاهب.
    • شرقاوي، محمد عبدالله، 1423ق، بحوث في مقارنة الأديان، قاهره، دار الفكر العربي.
    • طريحي، فخرالدين، 1375، مجمع البحرين، تهران، كتابفروشي مرتضوي.
    • في، گوردُن، بي‌تا، بررسي رسالات پولس به قرنتيان، ترجمه و تنظيم آرمان رشدي، بي‌جا، شوراي كليساهاي جماعت رباني آموزشگاه كتاب‌مقدس.
    • كونگ، هانس، 1384، تاريخ كليساي كاتوليك، ترجمه حسن قنبري، قم، مرکز مطالعات و تحقیقات ادیان و مذاهب.
    • هگل، 1369، استقرار شريعت در مذهب مسيح، ترجمه باقر پرهام، تهران، آگاه.
    • هِيل، توماس و استيفان تورسون، 2001، تفسير كاربردي عهد جديد، ترجمه آرمان رشدي و فريبرز خنداني، بي‌جا، بي‌نا.
    • Atkinson, K., 2004, Judaism, Philadelphia, Chelsea House.
    • Bayes, J., 2002, The Threefold Divisin of the Law, Newcastle, The Christian Institute.
    • Braziller, George, 1962, Judaism, Hertzberg, Arthur(Editor), New York, George Braziller.
    • Calvin, John, 1999, Commentary on Corinthians, J. Pringle(trans), Grand Rapids, Baker Books.
    • Constable, L.Th., 2009, Notes on Romans, Dallas, Dallas Theological Seminary.
    • Dunn, James, D.G., 2016, The Apostle oF Heretics: Paul, Stanley E, Leiden / Boston, Brill.
    • Karesh, S.E. & Huruitz. M. M., 2006, Encyclopedia of Judaism, New York, Infobase Publishing.
    • Murphy-O'connor, J., 1997, Paul: A Critical Life, London, Oxford.
    • Boehme, Jacob, 1909, The Threefold Life of Man, Translated by John Sparrow, London, J. M Watkins.
    • Hartmann, Franz, 1919, The Doctrines of Jacob Boehme, New York, Macoy Publishon Company. 
    Cite this article: RIS Mendeley BibTeX APA MLA HARVARD VANCOUVER

    APA | MLA | HARVARD | VANCOUVER

    Asadi, Mohammad reza.(2025) The Role of Action in the "Shari’a (Divine law) of Faith", with Emphasis on Paul's Pastoral Epistles. Ma`rifat-e Adyan, 10(2), 61-79

    APA | MLA | HARVARD | VANCOUVER

    Mohammad reza Asadi."The Role of Action in the "Shari’a (Divine law) of Faith", with Emphasis on Paul's Pastoral Epistles". Ma`rifat-e Adyan, 10, 2, 2025, 61-79

    APA | MLA | HARVARD | VANCOUVER

    Asadi, M.(2025) 'The Role of Action in the "Shari’a (Divine law) of Faith", with Emphasis on Paul's Pastoral Epistles', Ma`rifat-e Adyan, 10(2), pp. 61-79

    APA | MLA | HARVARD | VANCOUVER

    Asadi, M. The Role of Action in the "Shari’a (Divine law) of Faith", with Emphasis on Paul's Pastoral Epistles. Ma`rifat-e Adyan, 2025; 10(2): 61-79