@article { author = {, Abbas}, title = {عرفان و رهبانیت در مسیحیت}, journal = {معرفت ادیان 7، تابستان 1390}, volume = {2}, number = {3}, pages = {79-109}, year = {2011}, publisher = {Imam Khomeini Educational and Research Institute}, issn = {2008-8116}, eissn = {2980-809X}, doi = {}, abstract = {Mysticism has been proposed to understand the realities of religions versus the exterior aspects of religions and rational thinking, and it has significant influence on the spiritual life of those who follow them. The subject matter of mysticism is existence, its end is attachment to infinite Being and its language is symbolic. In Christianity, the divinity of Jesus is justified on the grounds of the concept of union and incarnation, and Augustine lends a philosophical air to Christian mysticism. Mysticism has been mixed with monasticism in the history of the Church. In the beginning, Christianity was a kind of Jewish mysticism and in the course of history it was influenced by Neo-platonic philosophy and Hermetic and Gnostic mysticism. During the history of Christianity, monastic systems have always emphasized on practical mysticism and have been subject to some deviations. }, keywords = {mysticism, monasticism, }, title_fa = {عرفان و رهبانیت در مسیحیت}, abstract_fa ={عرفان برای درک حقایق ادیان در برابر ظواهر دینی و تفکر عقلی طراحی شده و در حیات معنوی پیروان آنها تأثیر فراوانی داشته است. موضوع عرفان وجود، غایت آن اتصال به وجود نامحدود و زبان آن رمزی است. در مسیحیت الوهیت عیسی بر پایه مفهوم اتحاد و حلول توجیه می شود و آگوستین به عرفان مسیحی رنگ فلسفی می دهد. در تاریخ کلیسا عرفان با رهبانیت به هم آمیخته است. مسیحیت نیز در آغاز گونه ای عرفان یهودی بود و در مسیر خود از حکمت نوافلاطونی و عرفان هرمسی و غنوصی تأثیر پذیرفت. نظام های رهبانی در تاریخ مسیحیت همواره بر عرفان عملی تأکید داشته اند و با انحرافاتى نیز همراه بوده اند.}, keywords_fa = {رهبانیت ,عرفان ,مسیحیت. ,}, url = {https://marefateadyan.nashriyat.ir/node/73}, eprint = {https://marefateadyan.nashriyat.ir/sites/marefateadyan.nashriyat.ir/files/article-files/4_0.pdf} }