@article { author = {Aqatehrani , Morteza}, title = {معرفی کابالا در عرفان یهود و نقد و بررسی آن}, journal = {معرفت ادیان 36، پاییز 1397}, volume = {9}, number = {4}, pages = {111-130}, year = {2018}, publisher = {Imam Khomeini Educational and Research Institute}, issn = {2008-8116}, eissn = {2980-809X}, doi = {}, abstract = {Introducing and criticizing "mysticism", "Jews" and "Kabbalah", this paper analyzes Kabala in Jewish mysticism. Recognizing the "Jewish mysticism" with referring to the advent of Judaism and its evolution, and criticizing the Jewish mystical school, Kabbalah, is the purpose of this research. In this regard, it was expected that Judaism and the Book of Moses and his ideas would have been imbued with mysticism; however, ideologically the origin of this mysticism is the viewpoints of the Egyptian priests and witches before Moses, which led to the rejection of the Prophet Moses (P.B.U.H.). Using a descriptive-analytical and a desk- research method, this paper studies this issue. }, keywords = {Kabbalah, Kabala, mysticism, Jew, Torah, Talmud, Zohar., }, title_fa = {معرفی کابالا در عرفان یهود و نقد و بررسی آن}, abstract_fa ={این نوشته «معرفی کابالا در عرفان یهود و نقد و بررسی آن» است؛ بنابراین، نخست به معرفی «عرفان»، «یهود» و «قبالا» پرداخته، سپس آن را نقد و بررسی کرده است. هدف این پژوهش شناخت «عرفان یهود» با اشاره به ظهور یهودیت و تحولات آن، و نقد و بررسی مکتب عرفانی یهود، یعنی «کابالا» است. در این راستا توقع بود که دین یهود و کتاب موسی و ایده های او، در عرفان قبالا اشراب شده باشد؛ لیکن آبشخور این عرفان از نظر فکری عقیدتی، به دوران قبل از موسی و کاهنان و ساحران مصری بازگشت داشته و این همانی است که موسای نبی آن را برنتابیده و رد کرده است. روش این تحقیق، کتابخانه ای و به شکل توصیفی ـ تحلیلی است.}, keywords_fa = {تورات ,عرفان ,یهود ,تلمود ,کابالا ,قبالا ,زوهر ,}, url = {https://marefateadyan.nashriyat.ir/node/374}, eprint = {https://marefateadyan.nashriyat.ir/sites/marefateadyan.nashriyat.ir/files/article-files/7_19.pdf} }