@article { author = {Kermani, Alireza}, title = {ساختار نظری و عملی عرفان مسیحی در اندیشه آگوستین}, journal = {معرفت ادیان 26، بهار 1395}, volume = {7}, number = {2}, pages = {35-52}, year = {2016}, publisher = {Imam Khomeini Educational and Research Institute}, issn = {2008-8116}, eissn = {2980-809X}, doi = {}, abstract = {Abstracts Augustine is a theologian who has mystical states and a mystic who holds theological ideas. In his mysticism, wisdom is combined with mysticism, and asceticism with holding religious and social positions. Practically, love of God and His creatures constitutes the basis of his mystical thoughts. He considers humility as an important prerequisite for achieving perfection in love i.e. dissatisfaction with the current position and the need to move towards perfection. This objective can be accomplished through self-purification, and by having religious virtues and supplicating. With these three things, a mystic starts his mystical journey from the vegetative, sensory and cognitive (reasoning) stage, and passes through the stage of morality and serenity of mind to reach the ultimate goal, that is, the stage of contemplation. Those who pass through these stages have, in fact, passed imaginary, sensory, material and spiritual perception and have achieved an unchanging luminous knowledge through their intellectual perception. At this stage, man considers God as a ubiquitous viewer and as the source of all realities. }, keywords = {Augustine, mysticism, Christian mysticism, intuition, love and kindness, monasticism., }, title_fa = {ساختار نظری و عملی عرفان مسیحی در اندیشه آگوستین}, abstract_fa ={آگوستین متألهی است دارای حالات عرفانی و عارفی است صاحب اندیشه های الهیاتی. عقل با عرفان و زهد با تصدی مناصب دینی و اجتماعی در عرفان وی جمع شده اند. در بعد عملی، محور اندیشه‌ی عرفانی وی عشق و محبت به خدا و مخلوقات اوست. از دید وی، برای رسیدن به کمال در عشق، شرط مهم فروتنی یعنی عدم رضایت به مقام فعلی و نیاز به حرکت به سمت کمال است. این امر از رهگذر تهذیب نفس،  کسب فضایل دینی و دعا و نیایش قابل دستیابی است. سالک با این امور سه گانه، مراتب نفس را از مرتبه‌ی نباتی،  حسی، عقلی (استدلالی)، آغاز کرده و با طی مرتبه‌ی اخلاق و طمأنینه، به هدف نهایی، که مرحله تأمل است، نائل می آید. آنان که این مراحل را طی کنند، در بُعد ادراکی از ادراک حسی مادی و روحانی خیالی گذر کرده اند و با ادراکی عقلی، به معرفتِ نوری تغییرناپذیر دست یافته اند. در این مرحله، انسان خداوند را همه جا حاضر و ناظر می داند و می یابد که همه حقایق از او تغذیه می کنند.}, keywords_fa = {عرفان مسیحی ,رهبانیت ,عرفان ,شهود ,آگوستین ,عشق و محبت ,}, url = {https://marefateadyan.nashriyat.ir/node/263}, eprint = {https://marefateadyan.nashriyat.ir/sites/marefateadyan.nashriyat.ir/files/article-files/3_20.pdf} }